Forretningsbetingelser

Nedenstående forretningsbetingelser gælder for enhver opgave, som Hector & Co. udfører, medmindre andet er aftalt.

Samarbejdets omfang og varighed

Vi bekræfter og anerkender hurtigst muligt modtagelsen af en opgave. Såfremt det skønnes nødvendigt, eller klienten ønsker det, dokumenteres aftalen med klienten om opgaven i et aftalebrev.

I forbindelse med modtagelsen af en opgave afklarer vi, om det vil indebære en interessekonflikt for Hector & Co at påtage sig opgaven.

Hector & Co udfører alle sager i overensstemmelse med retsplejelovens regler om udøvelse af advokatvirksomhed og de af Advokatrådet fastsatte advokatetiske regler.

Omfanget af den juridiske bistand, som ønskes af klienten i relation til en given sag, aftales løbende.

Både klienten og Hector & Co kan til enhver tid bringe samarbejdet til ophør. Hector & Co er berettiget til honorar og godtgørelse af udlæg for tiden frem til ophør.

Dokumenter og immaterielle rettigheder

Sagens akter opbevares i 10 år fra vores arbejdes afslutning, hvorefter de makuleres og elektroniske kopier slettes, medmindre andet er aftalt med klienten. For nogle sagstyper gælder kortere eller længere opbevaringstider, hvilket vores klienter i givet fald orienteres om.

Immaterielle rettigheder til materiale udarbejdet af Hector & Co tilhører Hector & Co , medmindre andet er aftalt.

Honorar og omkostninger

I forbrugerforhold afgiver vi altid skriftlige prisoplysninger. Sådanne prisoplysninger fremsendes separat.

Medmindre andet er aftalt, fastsætter Hector & Co honoraret på grundlag af en række faktorer, herunder medgået tid, sagens udfald, dens størrelse og kompleksitet, graden af specialistviden, det med varetagelsen af sagen forbundne ansvar, tidspres mv. Honorar tillægges moms efter gældende regler.

Alle sager søges løst for et honorar, som står i rimeligt forhold til sagens værdi, men navnlig i relation til sager af mindre værdi kan der forekomme tilfælde, hvor honoraret ikke vil komme til at stå i rimeligt forhold til sagens værdi.

Såfremt det aftales med klienten, og det skønnes muligt, kan Hector & Co give et estimat over det forventede honorar, som vil blive faktureret for løsning af opgaven. Hvis det ikke er muligt at anslå honoraret, vil klienten modtage oplysning om måden, hvorpå honoraret vil blive fastsat. I forbrugerforhold vil klienten altid modtage oplysning om det forventede honorar, inden opgaven påbegyndes.

Klienten debiteres særskilt for udlæg og omkostninger vedrørende opgaven. Almindelig sekretærbistand er inkluderet i honoraret.

Betalingsbetingelser

Hector & Co fakturerer månedligt, kvartalsvist, eller når opgaven er fuldført, medmindre der er indgået aftale om anden faktureringsordning, eller når dette findes hensigtsmæssigt. Vi er dog altid berettiget til at aconto-afregne længerevarende sager.

Betaling skal ske senest 14 dage fra fakturadato, medmindre andet aftales. Ved forsinket betaling beregnes renter i henhold til rentelovens regler.

Forvaltning af klientmidler

Beløb, som klienter indbetaler til Hector & Co klientkonto, indsættes på Hector & Co hovedklientkonto (en samleklientbankkonto) for klientens regning og risiko. Det kan konkret aftales, at beløb indsættes på en separat klientkonto i stedet for på Hector & Cos hovedklientkonto.

Hector & Co påtager sig ikke ansvar for beløb, som er indestående på klientkonti, såfremt pengeinstituttet bliver nødlidende.

Hector & Co indhenter, opbevarer og håndterer oplysninger om klienter i overensstemmelse med lovgivningen og gældende klientkontoregler.

Forrentning af indestående på klientkonti

Hector & Co beregner renter af indestående på klientkonti med den til enhver tid gældende rentesats, der tilskrives Hector & Co af bankerne. Rentebeløbet indberettes til Skattestyrelsen. Renteudgifter, som følge af negative renter, vil blive fratrukket indestående.

Indsættes klientmidlerne på Hector & Cos hovedklientkonto vil tilskrivning af såvel negative- som positive renter først ske, når der er indsat minimum 100.000 DKK i en sammenhængende periode på minimum 14 dage. Forrentning af indestående midler udover disse grænser vil blive beregnet, udbetalt og indberettet til Skattestyrelsen efter gældende regler.

Eventuelle positive eller negative indlånsrenter, der tillægges en separat klientkonto, såvel som gebyrer, som det pågældende pengeinstitut måtte opkræve i forbindelse med oprettelse, vedligeholdelse og nedlæggelse af en separat klientkonto, vil blive pålagt klienten.

Fortrolighed og insiderhandel

Alle oplysninger modtaget fra eller om en klient i forbindelse med arbejdet for klienten behandles fortroligt. Alle i Hector & Co er pålagt tavshedspligt, og vi har etableret særlige sikkerhedsprocedurer i relation til håndtering af fortrolige oplysninger og fortroligt materiale.

Ansvar, ansvarsbegrænsning og ansvarsdækning

Hector & Co er ansvarlig for den bistand, som ydes, i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler med de modifikationer, der følger af disse forretningsbetingelser og eventuelt indgået aftalebrev.

Hector & Cos ansvar omfatter ikke ansvar for følgeskader, herunder driftstab, tab af data, mistet fortjeneste, goodwill, image m.v. eller andre former for indirekte tab.

Hector & Co er ikke ansvarlig for rådgivning ydet af klientens øvrige rådgivere, uanset om sådanne rådgivere er engageret med vores bistand.

Hvis klienten er erhvervsdrivende, forældes erstatningskrav imod Hector & Co , 12 måneder efter klienten bliver bekendt med eller burde være blevet bekendt med de omstændigheder, som begrunder et krav. Forældelse indtræder dog senest tre år efter rådgivningen, som kravet baseres på, er ydet.

Hector & Co har tegnet ansvarsforsikring og stillet garanti efter de af Advokatsamfundet fastsatte regler i Codan Forsikring, Gammel Kongevej 60, 1790 København V, der dækker al advokatvirksomhed, uanset hvor advokatvirksomheden udøves.

Markedsføring

Hector & Co er berettiget til i sin markedsføring at oplyse, at Hector & Co har rådgivet klienten vedrørende en sag, når sagen er afsluttet, hvis sagen er offentligt kendt.

Databeskyttelse og oplysning om registreredes rettigheder (GDPR)

Hector & Co behandler persondata i henhold til vores privatlivspolitik, der fremgår af vores hjemmeside.

Klager

Hvis klienten ikke er tilfreds med Hector & Cos rådgivning eller det beregnede honorar, kan klienten til enhver tid kontakte den partner, som har ansvaret for sagen.

Hector & Co er underlagt de advokatetiske regler og Advokatsamfundets almindelige regler om klager. Klienten kan indbringe klager over Hector & Co rådgivning og det beregnede salær for Advokatnævnet:

Advokatnævnets sekretariat

Kronprinsessegade 28

1306 København K

Tel: 33 96 97 98

E-mail: postkasse@advokatnaevnet.dk

Hvis man ønsker at indgive en klage, kan man med fordel benytte den digitale klagesagsportal, der findes på nævnets hjemmeside.

Lovvalg og værneting

Eventuelle tvister mellem Hector & Co og en klient afgøres i henhold til dansk ret, og tvister kan alene indbringes for danske domstole.

København, 13. marts 2024.