Retssagsbehandling
Vi har advokater med møderet for Højesteret og fører et højt antal civile rets- og voldgiftssager.
Vores prioritet er at foretage en nøje vurdering af en sags juridiske-, bevis- og omkostningsmæssige styrker og muligheder.
Erhvervs- og selskabsret
Et af vores specialer er rådgivning om selskabsret, herunder valg af selskabsform, stiftelse, vedtægtsforhold, omdannelse, kapitaludvidelse og -afgang, fusion, fission, forberedelse af og deltagelse i generalforsamlinger og håndtering af forhold til offentlige myndigheder m.v.
Vores firma rådgiver en lang række etablerede erhvervsvirksomheder og start-up virksomheder, og vi har således en årelang erfaring i at bistå såvel større som mindre virksomheder og iværksættere samt initiativtagere med ønsket om opstart af virksomhed.
Den stigende internationalisering medfører stadigt større krav til den etablerede virksomheds virke, tiltag og udvikling – og stadigt større krav om overblik og omhu for start-up virksomheder ved bl.a. valg af selskabsform, finansieringsplanlægning og risikoprofil.
I forbindelse med stiftelse og ledelse af selskaber yder vores firma rådgivning vedrørende forholdet mellem selskab, dets ejere og ejerne indbyrdes. Vores bistand omfatter bl.a. rådgivning i forbindelse med forhandling om og udarbejdelse af ejeraftaler, på hvilket område, der i vid udstrækning foreligger aftalefrihed og derfor er behov for regulering af forholdet kapitalejerne imellem.
Ved forhandlinger med danske som udenlandske parter og modparter bistår og rådgiver vi klienten, herunder med udarbejdelse af kontrakter, fortolkning af eksisterende kontraktforhold m.m.
Rekonstruktion og insolvens
Hector & Co. har siden kontorets etablering varetaget et højt antal konkursboer som kurator blandt andet qua udpegelse til Gældsstyrelsens advokatpanel i Sø- og Handelsrettens retskreds. Vi har derfor erfaring i rådgivning inden for konkurs, herunder både som kurator og som advokat i konkurskarantænesager.
Ofte reagerer en virksomheds ledelse først efter, at en økonomisk vanskelig situation for virksomheden eller dennes medkontrahent er opstået. En virksomheds ledelse bør kontinuerligt være agtpågivende og træffe nødvendige forholdsregler og dispositioner for undgåelse af en økonomisk krises opståen.
Vi opfordrer derfor virksomheder til at kontakte os på så tidligt et stadie af en forestående krise som muligt for en vurdering af muligheden for at komme velbeholden igennem økonomiske vanskeligheder.
Rådgivning om insolvensretlige problemstillinger er ikke alene til fordel for økonomisk trængte virksomheder, men tillige for erhvervsklienter, der har økonomiske mellemværender, herunder løbende kontraktforhold med en lukningstruet virksomhed.
Vi repræsenterer klienter og kreditorer, herunder som kurator, i landets retskredse.
Flere af vores jurister er uddannet i advokatfirmaer knyttet til Sø- og Handelsretten skifteafdelings faste kuratorstab.
Særligt rådgiver vi pengeinstitutter vedrørende nødlidende kreditengagementer, herunder med undersøgelse af muligheden for rekonstruktion eller indgivelse af konkursbegæring og/eller valg af kurator.
Vi bistår med juridiske problemstillinger, der opstår inden for insolvensrettens område, så som procedure i forbindelse med omstødelsessager, virksomhedsoverdragelse, IT- og entrepriseretlige problemstillinger, ansættelsesretlige spørgsmål, herunder vedrørende løn- og feriepengeforpligtelser, GDPR, m.v.
Pengeinstitut- og anden finansiel regulering
Vi har repræsenteret pengeinstitutter og bistået med førelse af retssager, herunder vedr. leasingspørgsmål, omstødelse, etablering af panterettigheder, erstatningsansvar, udbud af værdipapirer m.m.
Endvidere har vi bistået klienter med blandt andet ansøgning om opnåelse af tilladelse til at drive forbrugslånsvirksomhed samt at efterleve forpligtelsen til at kreditværdighedsvurdere forbrugere.
Vores juridiske rådgivning er praktisk orienteret og løsningsdrevet. Vi agerer som en værdifuld samarbejdspartner og bidrager med en strategisk tilgang og tankegang i forhold til de udfordringer, der kendetegner den del af den finansielle sektor, som vi engageres i.
Flykompensationssager
Hector & Co. har ekspertise inden for flykompensationssager og arbejder dagligt for at sikre, at dine rettigheder som passager bliver håndhævet i overensstemmelse med national som international lovgivning.
Vi forestår al korrespondance med flyselskaber og retten, herunder udarbejdelse af påkravsskrivelser, stævninger og yderligere processkrifter. Vi gennemgår din sag forinden anlæggelse af sag og giver dig en vurdering af, hvorvidt netop din sag er god. Såfremt det er tilfældet, arbejder vi efter princippet ”no cure no pay”, hvorfor udgifter for sagsbehandling alene vil blive modregnet i kompensationsbeløbet, såfremt sagen vindes.
Fast Ejendom
Når det kommer til køb eller salg af bolig eller opførelse af et nyt hus, kan det være hensigtsmæssigt at involvere en advokat med ekspertise inden for fast ejendom. Vi rådgiver i forbindelse overvejelser om, køb, salg, finansiering, opførelse m.m. af fast ejendom, herunder erhvervsejendomme.
Privat køb
For mange mennesker er boligkøb den største økonomiske investering i livet. Køb af bolig er forbundet med juridiske såvel som økonomiske risici, hvorfor det er vigtigt at være omgivet af professionelle rådgivere under hele processen.
Vi yder juridisk assistance ved en bolighandel, herunder rådgivning under hele forløbet, gennemgang af handlens dokumenter, udfærdigelse af skøde samt alle øvrige ekspeditioner forbundet med købet. Og som professionelle rådgivere er vi ansvarsforsikret, således at køber opnår størst mulig sikkerhed i forbindelse med handlens berigtigelse.
Personligt møde
Vores firma anbefaler som hovedregel afholdelse af personligt møde forud for købet. På mødet vil køber blive rådgivet om de generelle såvel som rent konkrete forhold, man skal være opmærksom på i forbindelse med køb, herunder vedrørende boligens pris og anvendelighed, behovet for eventuel byggeteknisk rådgivning, handelsvilkår, forsikringsforhold, finansiering, miljø- og energiforhold, tilstandsrapport, fortrydelsesret og eventuelle familie-, arve og formueretlige forhold, der kan få betydning for køb af bolig. Har du særlige planer om ombygning, er det relevant at drøfte, herunder om for afklaring af, hvorvidt der gælder reguleringer her for, om ejendommen er underlagt fredning eller bevaringsværdighed eller lignende, der kan være til hinder for til- eller ombygningsplaner etc.
Vi søger altid at afholde dette møde samme dag eller senest dagen efter købers henvendelse om eventuelt køb af bolig.
Berigtigelse
Efter mødet med advokat og eventuelt pengeinstitut påbegyndes berigtigelsen af handlen. Denne proces omfatter blandt andet forhandlinger med ejendomsmægler og fremskaffelse af diverse dokumenter til brug for berigtigelsen, herunder oplysninger om ejendommens miljø- og forureningsmæssige status, tingbogsoplysninger vedrørende eventuelle servitutter, byrder og hæftelser, undersøgelse af juridiske forhold, herunder byggelovgivning m.v.
I næste fase af processen udarbejdes og tinglyses skøde og eventuelt sælgerpantebrev og (gældsovertagelseserklæring samt) reguleringsopgørelse udfærdiges. Sidste led af berigtigelsen består i udarbejdelse af refusionsopgørelse (og frigivelse af deponerede beløb). Under hele processen står vi til købers rådighed med rådgivning og svar på eventuelle spørgsmål, som køber måtte have i forbindelse med berigtigelsen af handlen.
Advokatforbehold
Underskrives købsaftalen forinden møde har været afholdt med advokat anbefaler vi køber, at der i købsaftalen indskrives følgende forbehold: ”Købers underskrift er betinget af købers advokats godkendelse af handlen i sin helhed. Indsigelse skal fremsættes senest tre hverdage efter underskrivelsen”. Købsaftalen skal herefter straks fremsendes til os til videre behandling.
Rådgivning efter køb:
Opstår behov for juridisk rådgivning efter købet af en ejendom, er vi til rådighed.